Hajnóczy József Gimnázium, Humán Szakgimnázium és Kollégium

Események

2014/2015. tanév
Hajnóczysok Londonban

Londoni utazásunk március 21-én kezdődött. Budapestről indultunk a reggeli órákban, majd több óra folyamatos utazás után érkeztünk meg Kölnbe, ahol egy tranzitszálláson töltöttük az éjszakát.
Másnap reggel ismét útra keltünk és egy csodálatos napot töltöttünk Európa fővárosában, Brüsszelben. Megnéztük a Szent Mihály katedrálist, végigsétáltunk a híres szecessziós bevásárló utcán, majd megérkeztünk Brüsszel főterére, amely 1998 óta az UNESCO világörökségének része. A főtéren rengeteg a látnivaló, többek között itt található a Grande Palace, a városháza épülete, melyet testközelből megcsodálhattunk. Természetesen a város egyik jelképét, a Maneken Pis-t is szemügyre vettük, majd városnézésünk végén ellátogattunk egy híres brüsszeli csoki boltba, ahonnan senki sem távozott üres kézzel.
A délutáni órákban átkeltünk a Csalagúton, majd egy rövid városnézés erejéig megálltunk Canterburyben, ahol az óváros favázas szerkezetű házai között sétáltunk, valamint megnéztük a canterburyi katedrálist, Anglia egyik legrégebbi és leghíresebb keresztény központját. Estére megérkeztünk Londonba és elhelyezkedtünk a vendéglátó családoknál.
Utazásunk harmadik napján megkezdtük London felfedezését. Először a Westminster negyedbe látogattunk el, ahol London híres óriáskerekéről, a London Eye-ról tekintettünk le a városra.  A magasból több nevezetességet is láthattunk: a Parlament épületét, a Big Ben-t, és a Westminster- hidat. A nap hátralévő részében megnéztük a westminsteri apátságot, a miniszterelnöki rezidenciát, a Trafalgar teret és a Picadilly Circust. Sétáltunk London egyik híres parkjában a St. James’s Parkban, majd ellátogattunk a Buckingham palotához.  A délutánt pedig a páratlan gyűjteménnyel rendelkező British Múzeumban töltöttük.  Másnap megtekintettük a Természettudományi Múzeumot, sétáltunk London legnagyobb parkjában, a Hyde Parkban és vásároltunk az Oxford Street-en.  A Londonban töltött utolsó napunkon kipróbáltuk a helyi tömegközlekedést, a városkép elengedhetetlen részét alkotó piros emeletes busszal és a metróval is közlekedtünk.  A délelőttöt London üzleti negyedében, a City-ben töltöttük, megtekintettük a Globe Színházat, majd gyalog átkeltünk a Tower - hídon. Londoni látogatásunkat hajókirándulással zártuk. A Temzén hajózva jutottunk el Greenwichbe, a világ időszámításának központjába, ahol egy rövid séta keretében megnéztük a kikötőt, valamint a királyi obszervatóriumot.  Angliai utazásunk greenwichi látogatásunkkal ért véget, majd a szokott útvonalon, Németországon és Ausztrián keresztül utaztunk haza.
Minden résztvevő hajnóczys diák nevében kijelenthetem, hogy londoni látogatásunk hatalmas siker volt. Utazásunk nem csupán a nevezetességek megtekintése miatt volt felejthetetlen, a vendéglátó családoknál az angol nyelvet is gyakorolhattuk és új kultúrákat ismerhettünk meg. Életre szóló élményekkel gazdagodtunk és rengeteg tapasztalatot szereztünk egy hét leforgása alatt.

Szécsényi Dóra 11.a osztályos tanuló

Idegen nyelvi versenyt angol és német nyelvből
A Hajnóczy József Gimnázium, Humán Szakközépiskola és Kollégium 2015. január 26-án megrendezte a környékbeli általános iskolák hetedik és nyolcadik évfolyamai számára az idegen nyelvi versenyt angol és német nyelvből. A megmérettetésre 43 tanuló jelentkezett, akiket szaktanáraik és szüleik kísértek el. Amíg a diákok az írásbeli tesztet oldották, a kollégák jó hangulatú szakmai beszélgetést folytattak egy kis kávé és sütemény mellett. A vizsga második részében nagyon színvonalas szóbeli feleleteket hallhattunk angol és német nyelven.

Eredmények, Képgaléria

Áldozatvédelmi ROAD-SHOW

A Road- Show célja még a bűn- és baleset-megelőzési tanácsadás, áldozatsegítés, valamint a mediáció módszereiről, lehetőségeiről tájékoztatás nyújtása az érdeklődő tanulóknak. Ezen tanácsadások mellett érdekes és izgalmas bemutatók is megrendezésre kerültek, úgy mint taktikai-, önvédelmi-, kutyás- és fegyverzettechnikai bemutatók.
Képgaléria

Gólyaavató a Hajnóczyban

A hagyományokhoz híven 2014. szeptember 25-én megrendeztük a kilencedikes gólyák avatóját.  A hét elejétől a kis diákoknak a gólyákra jellemző öltözékben és szimbólumokkal (láthatósági mellény, piros zokni, játszó cumi, névtábla…)  kellett iskolába járniuk. A gólyaavatón játékos feladatokat teljesítettek a tanulók és osztályfőnökeik (régi tanulók keresése tablókon, szendvicskészítés az utcán, aláírásgyűjtés WC papírra, karaoke, táncbemutató előre megadott zenére, divatbemutató krepp papírból készített ruhában, extrém frizura készítése…). Zárásként a fél lábra állított gólyák a végzősöknek tett ígéretekkel teli esküszöveg elmondása után lettek teljes jogú hajnóczys diákok.

2. Nagy Hajnóczys Találkozó

2014. szeptember 20.-án másidik alkalommal lett medrendezve a . 2. Nagy Hajnóczys Találkozó.
Az elmúlt évtizedek alatt az iskola számos szakmájában elismert, híres tanulót indított el "világhódító" útjára. Ezen véndiákok beszéltek sikereikről, munkájukról.